Gelukkige kinderen hebben gelukkige leraren nodig

20 augustus
14:30 - 15:30

< Terug naar overzicht

 

Gelukkige kinderen hebben gelukkige leraren nodig

 

De kinderen van deze tijd hebben meer nodig dan alleen lezen, rekenen en schrijven…. Er zijn veel kinderen met een sterk ontwikkeld emotionele- en/of cognitieve intelligentie, kinderen die hyper sensitief zijn of vaak al een groot bewustzijn hebben. Er zijn ook kinderen die het juist lastig vinden om in hun lichaam te zijn en moeilijk kunnen “landen”, afdwalen en zogenaamde vluchtroutes zoeken….

 

De kinderen van deze tijd hebben leraren nodig die met hart en ziel hun werk doen en dit voorleven. Leraren die mens-zijn en een eerlijke en transparante communicatie hanteren en in contact kunnen zijn met de kinderen en een dusdanige sfeer creëren waarin kinderen hun beste zelf kunnen laten zien.

 

Het kind centraal in alles wat het kind is. Fijne, sociale, leerbare groepen en een gezond, veilig leefklimaat binnen de school. Hoe krijg je dit voor elkaar? Hoe maak je dit echt en hoe zet je deze leef-wereld op de grond? Er staat al veel in een school, in de vorm van structuren en constructies, maar raak je hiermee het hart van de school, het hart van de leraar en het hart van het kind?

 

Zonder te willen afdoen aan de bestaande structuren binnen de school biedt Splendid-Life een training aan waar de leraar als mens centraal staat. Een training waar je de gelegenheid hebt om de verbinding en de communicatie op een dieper en wezenlijker niveau met jezelf te herstellen of juist te vinden. Wanneer je meer vanuit je eigen kern, je essentie kunt handelen en dus dichter bij jezelf bent gaan de dingen veel makkelijker. Je bent meer gefocust, hebt als vanzelf meer rust en kunt meer ontspannen in je lichaam zijn. Wij zijn een “human-being” en onze kinderen hebben meer dan ooit behoefte aan echte mensen als leraar. Leraren die “mens-zijn”, zichzelf durven te laten zien in contact met hun ware-zelf.

 

Met thema’s als:

 

  • Hoe blijf je als leraar dicht bij jezelf en hou je je eigen energie op peil op je werk en thuis en ga je om met de prikkels die op je afkomen
  • Verbinden met een diepere laag in jezelf
  • Wat zou je willen bijstellen of anders willen doen
  • Waar ligt je aandacht, focus, of te wel, welke bril heb je op tijdens het werken met kinderen
  • Hoe ben je in contact met het kind en met de groep, hoe transparant is je communicatie, ben je te vertrouwen
  • Wie ben je en wat zijn je verlangens

 

Deze training bevat praktische oefeningen, visualisaties en meditatie. Van de deelnemer wordt gevraagd om zich tijdens de oefeningen meer naar binnen te keren en zich te concentreren op zichzelf.

 

 

 

PRAKTISCHE GEGEVENS